2012-09-05

Allt jag säger är sant

För några dagar sedan läste jag ut boken Allt jag säger är sant. Det är en ungdomsbok som är skriven av Lisa Bjärbo (som har skrivit många andra bra böcker).

Den handlar om Alicia som går i ettan på gymnasiet men som bestämmer sig för att hoppa av, och börjar istället jobba på ett café. Och alla tycks vara emot henne - till och med hennes bästa kompis Fanny! Hennes föräldrar är helt oförstående inför hennes val, och då bestämmer hon sig för att flytta hem till sin mormor istället. Och sist men inte minst, hur hon träffar Isak, han som ser ut som en grekisk gud, men som redan har en flickvän.

Jag tycker att den här boken var väldigt bra, jag fick en mysig känsla även om det hände mycket i den, det var mycket känslor, problem osv. (som de flesta tonåringar har). Den var underhållande och absolut inte tråkig, jag rekommenderar den till alla som vill ha något mysigt att läsa i höstmörket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar