2012-08-26

Adhd och atypisk autism för mig

Adhd yttrar sig för mig på följande sätt: jag glömmer ofta saker, är tankspridd (dagdrömmer) ibland, har ibland svårt att koncentrera mig, gillar inte åtsittande kläder/saker som känns för mycket mot huden, småsaker för andra kan vara väldigt stora för mig och gör att jag reagerar med mer känslor än andra.



Atypisk autism yttrar sig för mig på följande sätt: jag ogillar förändringar, vill gärna veta vad som ska hända/ha koll på läget, har ibland svårt med sociala situationer, tar ibland saker alltför bokstavligt, har problem med en del färger.


Det här är mina egna upplevelser, och kanske yttrar sig ibland båda diagnoserna på liknande sätt, men vad jag har skrivit ovan är de saker som jag upplever utmärker sig mest hos mig.

Uppdatering: Du kan läsa mer om adhd och atypisk autism under "Adhd och atypisk autism" i menyn högst upp, nedanför headern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar