2014-05-23

En fin dag

Idag har jag spenderat den mesta av tiden på fritids eftersom att det inte var någon skola (skönt). Det har varit jättefint väder!

Jag gick till biblioteket och lånade en muminbok så att jag skulle ha något att läsa.

Här är mumintrollet när han simmar ner i deras kök som har blivit fyllt med vatten pga. en översvämning (han tar upp möbler).

Jag ritade vidare på min teckning - nu är det både Vifslan och Tofslan.


Efter fritids gick jag och en kompis till en matmarknad som är i stan, sedan gick vi lite i affärer. Här är jättefina, gammaldagsa muggar som de sålde på ett ställe (fast annars var det mest mat).

Vi gick och köpte glass - jag fick saltlakrits när jag hade beställt saltkaramel, så jag fick en bägare med saltkaramel i bredvid min första glass.

Här är alla glassarna (min kompis håller sin).

Här är jag med saltkaramelglassen som jag fick i en egen bägare.

Jag hittade vimplar och fina sugrör, vilket jag är väldigt glad över. Imorgon har jag tänkt att jag ska sätta upp vimplarna på mitt rum (och affischer och några foton - jag har köpt nålar nu).

Jag invigde ett av de fina sugrören i ett glas coca cola.

Ikväll har jag tänkt mysa framför tv:n med chips och titta på filmen Flightplan.

1 kommentar: